Wednesday, January 28, 2009

Rindu...

hmm, ape ea nak cakap..ha,sebenarnya nak berkongsi suatu perasaan iaitu sekarang ni aku sangat2la merindui sesuatu yang dulu sangat serasi dengan aku..iaitu debat... nape aku tetiba teringat kat debat? entahla, aku pun tak pasti. Aku rinduuu sangat2 nak tengok orang berdebat. dah lama sangat tak tengok orang berdebat. apatah lagi aku sendiri yang berdebat. kalau kena suruh baca teks pun dah tak lulus lagi. kali terakhir tengok pun english debate selepas minggu aluan siswa 2 tahun lepas....


ermm, baru jap tadi aku tengok blog seorang adik junior ni dan dia seorang pendebat.kiranya dia ni salah seorang yang berada dalam team debat u ni la. sebenarnya dari tahun lepas lagi aku tengok blog dia dan ikuti perkembangan pasukan mereka. Bangga dengan pencapaian mereka..cheewah..lepas tu,beberapa bulan kebelakangan ni je tak tengok dah. cuma hari ni tetiba rasa nak ambil tahu semula, rindu la tu kan.. sekarang ni mereka tengah ada pertandingan...moga mereka semua berjaya lagi. :) ......



adik2 junior debater kat sekolah dulu pun aku dah lama tak contact, entahla apa khabar mereka sekarang, masih bergiat aktif lagi ke tidak dengan bidang perbahasan ni. kalaula tuan punya blog yang aku tengok tu perempuan,mesti dah lama aku bagitahu dia yang aku nak tengok mereka praktis..wah2,semangat..haha..tolong cari bahan ke(macamla rajin sangat kan,hee..), tolong tulis or taip teks ke...tapi adik ni boy , seganla jugak.pastu , tengok nama2 debater yang dia selalu sebut2 pun semua lelaki. memangla kalau dalam debat tak kisah la laki ke perempuan dalam usaha nak perjuangkan usul tu, yang penting sama-sama pertahankan usul supaya akan diterima..tapi eish,aku pun tak tau la apa yang berat sangat nak pergi jumpa mereka. dulu2 selalu nampak mereka praktis kat common room,intai dari jauh je.


apa2pun, aku tetap sokong mereka.tetap akan doakan kejayaan mereka. tetap harap mereka akan terus harumkan nama u ni.tetap apa lagi ea... tetap harap mereka sentiasa hasilkan idea2 yang bernas dan mantoppp. harapan aku plak, nak tengok pertandingan debat.tu je.rindu3.aku tengok orang berdebat yang penuh semangat kan, dengan aku sekali naik semangat..waa.


okla,cukup la aku merepek kali ni. Dignity, Tradition, Discipline. (dulu kat sekolah guna motto ni ) ^_^ daaa~



(Azizi, Fatin & me) HKSBP ke-32, SAS,
Putrajaya.



di RTM Sibu, Sarawak.

3 comments:

Unknown said...

salam bahagia buat akak yang sentiasa dikenang dalam dunia debat. debat ini bukanlah sesuatu pilihan buat seseorang, namun ianya ibarat satu keperluan. bila menjadi keperluan, kita tak mudah melupai semua memori kita dalam debat.

terima kasih banyak2 kerana melawat blog saya. thanks for wish for my luck.

selamat berkenalan..

pESAwah said...

Salam,

dear my friend, Haniza Rahman,

bukan nak cakap penat ke ape..tapi memang tiap2 kali terserempak with advertisements involving "debate" we know that she will react reactively (maknenye sedari kite nih suke la :P )..

so, buat advice dari sahabat yg dah mengenali kamu selama emm..(kire jap) akan masok 2 tahun ni, kamu teroskan saje dengan bakat terpendam kamu itu ye cik haniza.. kami (ddy, dayah,kina n yana) will always support u!! wah...cube bayangkan kami bawak segerombolan cheer leaders siap dengan banner yg besa2 tertulis "go NIZA!!"..
hihi..mesti semangat kann3??

ehehe..enuf for now.. bye2 Lily Of THe Valley~ nak bergamel jap~ jom2 turun! :)

isyqacombat said...

yup..debat..bestkan??
tak sumer org mampu buat..kdg2 sumer orang leh berkater2 tp tak sumer orang mampu menguasaikater2..hehhe