Monday, May 4, 2009

Aktiviti Hujung Minggu

Bermula pada hari Jumaat petang, 3pm-6pm, DAS09 committees telah pun menjalankan rehearsal bagi Debat Persahabatan sebagai persediaan untuk hari sabtu & ahad. Bagi aku, rehearsal ni memang penting untuk semua sebelum hari kejadian sebenar Julai nanti terutamanya sekali untuk para usher. Head assistant dept aku kata, biasanya first impression orang luar terhadap universiti adalah melalui usher mereka. So, harapnya dengan kekuatan 26 orang usher dan 90 committees secara keseluruhan mampu untuk menjadikan DAS09 antara yang terbaik dalam sejarah..mudah-mudahan...Kita Boleh! (semangat2..)

So, hari sabtu & ahad lepas Debat Persahabatan UTP-UPSI-MMU telah pun selamat dijalankan.Walaupun tak ramai yang terlibat tapi tetap seronok. Gambar2 kat bawah adalah team yang terlibat sepanjang dua hari tersebut. (nak tengok lebih bolehla pegi kat http://debatalamsekitar2009.blogspot.com , jemputla singgah ye..)

Teraju utama pasukan UTP- Hairul, Junny, Siddiq

UPSI(a)

UPSI(b)

MMU(a)

MMU(b)

UTP(c) 

UTP(b) ~ PM & VicePM join sekali-eddy, syafiq, hanafi~

UTP(a)

Setiap orang punya pandangan yang berbeza tentang debat. Pelbagai jenis komen dah aku dengar tapi bagi aku tu terpulang kepada individu, yang elok kita ambil yang tak elok kita tinggalkan. Ini pandangan aku, dari kecik lagi aku memang suka tengok orang di bidang pengucapan umum camni sebab bagi aku, mereka ni bukan saja mampu mengenepikan rasa takut dan gentar berhadapan dengan orang ramai tetapi cukup yakin untuk menarik penonton mempercayai hujah mereka sekaligus memiliki idea pula untuk membidas pihak lawan. Walaupun memiliki latar belakang pendidikan yang berbeza ,namun mereka ni mampu mengupas isu semasa+global dengan baik. Aku bukan lah seorang yang pandai sangat menilai tapi dari kaca mata aku(walaupun xde kaca mata nih..), mereka sentiasa mengambil tahu perkembangan semasa dan peka dengan apa yang terjadi di sekeliling. Apapun personaliti dan identiti mereka, kita semua tetap manusia dan semua manusia tu berbeza kerana kita punya kelebihan serta kelemahan masing2. termasukla diri kita sendiri kan.. sesungguhnya Dia Maha Mengetahui ^_^.

Buat pertama kali tengok format DAS dijalankan membuatkan aku semakin tertarik untuk mengikuti perlawanan mereka. Almaklumla lama tak terdedah dengan debat2 ni...(puas hati tul bole tgk aritu, cket2 pun okela..heu2).. Dengan masa 30min je untuk berbincang@ dikuarantin, mereka boleh berhujah dengan lancar bila dah berada kat depan, kadang tu macam dah hafal je aku dengar. Haih, banyak betul idea dalam kepala otak mereka nih...(jom korek cket..hoh0h)..

Apapun, training sebagai usher utk team UTP(b) memang menarik, mengikuti sepanjang sesi perbincangan mereka sehinggalah keputusan diumumkan bagi setiap perlawanan.. Budak2 ni walaupun nampak kecik(heheh..maaf ye) tapi semangat besO tuh, nampak kesungguhan dalam melakukan sesuatu. Itu yang aku suka tengok bila ada dalam diri seseorang..moga2 aku mampu memiliki kesungguhan sebegitu untuk aku aplikasikan dalam setiap kerja yang aku lakukan. (",)

Lepas ni, aku rasa takde apa2 lagi yang menunggu di hadapan untuk dilaksanakan melainkan Final Exam yang semakin dekat. So, selamat belajar utk semua! HAPPY STUDY! hahahah~

~Okey, dah puas membebel sorang2, kita sambung study ye!~

9 comments:

eVy-D-YaNa said...

happy study utk haniza gak~ :)

MINDA MELAYU said...

:)

Admin said...

kecik??
hehehe
sy besar kan??
btw,hope enjoy da simple 2 days frendly
walaupon penat kan?!!
thanx 4 being our best usher
suka2

http://mankickstart.wordpress.com

Unknown said...

huhuu... terima kasih!!

Siddiq Mahyildin said...

bes2,,akak bes,thanx walupun skali je mrasa under akak, but bgus, i do think that akk prlu djadikn cntoh untk usher2 len,, msti gmpak utp punye usher for DAS09...

'they call me : dindang' said...

hehe

hye haniza !!

:)

dah

jom sambong stadi !

Nurul Haniza said...

to diyana-> all d best nti ye diyana! ^_^

to minda melayu-> smile je? :P

to aku_niruri-> awk kecik la.. :P
ahha..lenkali jgn lupa control gelak time kat dpn k,kot2 ada org tersasul lg ke...hahaha~

to eddy-> sama2 :) trskn bersemangat!

to siddiq-> huu..xde mnde pn sbnrnya..ada gak bt silap time brtugas tu.anyway, thnx so much!^_^

to dina-> jom2! bdk chemy boleh! :P

-Pinkie ChiRa- said...

OMGGGG!!! NURUL IS BLOGGING! :DDDDDDDDD

Nurul Haniza said...

my dear pinkie chira, i miss u! :D :D :D